Home > Algemeen > Consumentenautoriteit, OPTA en NMa per 1 april 2013 verder als Autoriteit Consument en Markt
Consumentenautoriteit, OPTA en NMa per 1 april 2013 verder als Autoriteit Consument en Markt

Consumentenautoriteit, OPTA en NMa per 1 april 2013 verder als Autoriteit Consument en Markt

Kort bericht. Per 1 april 2013 fuseren de toezichthouders CA (consumentenbescherming en e-commerce), OPTA (telecommunicaite) en de NMa (mededinging) tot een nieuwe organisatie die verder gaat onder de naam Autoriteit Consument & Markt (ACM). Doel van de nieuwe organisatie is – aldus deze samenvatting op de website van de Eerste Kamer: vergroting van de effectiviteit en de efficiëntie van het markttoezicht in Nederland, flexibel(er) en integraal inspelen op nieuwe ontwikkelingen zoals internationalisering, technologische ontwikkelingen en veranderde markten en marktontwikkelingen; delen van beschikbare expertise, kennis en informatie; het realiseren van besparingen en het verminderen van de regeldruk. De website van de ACM komt 2 april a.s. online.

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • del.icio.us
  • email
  • PDF
  • Print
Scroll To Top