Home > Auteursrecht > Branding & brand management: de juridische aspecten
Branding & brand management: de juridische aspecten

Branding & brand management: de juridische aspecten

Interessant en actueel seminar voor iedere onderneming met een huisstijl.

Uw huisstijl vormt het belangrijkste onderdeel van de uitstraling van uw onderneming en de boodschap die u wilt overbrengen. Dat geldt voor zowel online als offline communicatie. Bent u bezig met de branding van uw onderneming? Dirkzwager verzorgt een gratis seminar op 28 oktober 2014, waarbij wij de belangrijkste juridische aspecten van branding & brand management met u bespreken.

Naam en logo
De bescherming van uw naam en logo is essentieel om redement te halen uit uw kostbare marketinginspanningen. Het registreren van merknamen en logo’s eist een goede strategie. Niet alleen zult u de producten waarvoor u bescherming claimt goed moeten afbakenen, maar u dient ook voor de deponering van in kleur gebruikte logo’s de juiste keus te maken. Wij gaan in op de meest recente merkenwetgeving en jurisprudentie op dit vlak, en geven concrete tips over de registratie van merken, social media accounts en domeinnamen. Ook gaan wij in op de beschermingsomvang die merken op en buiten internet genieten.

Beeldmateriaal
De look & feel van uw nieuwe website, app of social media accounts staan voor het imago van uw onderneming. Het beeldmateriaal dat u voor deze branding gebruikt is vaak auteursrechtelijk beschermd. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de vormgeving van huisstijl, fotografisch materiaal en afbeeldingen. Goede – schriftelijke – afspraken zijn nodig wanneer u een fotograaf of designer (reclamebureau) inhuurt om uw branding te verbeteren, om zodoende te voorkomen dat u niet zelf de rechten houdt. Wij leggen u uit welke mogelijkheden de Auteurswet op dit vlak biedt. Ook gaan wij in op de bescherming van videobeelden.

Reclamemateriaal
Ten slotte bespreken wij de juridische (on)mogelijkheden van het maken van reclame. U wilt mogelijk uzelf gaan vergelijken met anderen of anderen vergelijken zich met u, maar wanneer is dat toegestaan? En waar ligt de grens tussen het volledig informeren van het publiek over producten enerzijds en misleiding anderzijds? Een juridisch beleid op de inhoud van reclameuitingen van uzelf en die van anderen is van groot belang voor positieve (of negatieve) ervaringen van het publiek. Wij gaan in op de Wet  vergelijkende en misleidende reclame en Oneerlijke Handelspraktijken en het leerstuk van (on)rechtmatig aanhaken bij een huisstijl.

Interactief seminar
Tijdens het seminar is er alle ruimte voor het stellen van vragen. Ook zal gelegenheid worden geboden voor het delen van uw eigen ervaringen met en/of uw visie op bepaalde kwesties.

Voor wie?
Dit seminar over branding is bedoeld voor alle ondernemingen die in de praktijk met branding en huisstijlbescherming te maken hebben. Wij brengen u aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden op de hoogte van de juridische aspecten van branding en brand management.

Waar en wanneer
Het seminar vindt plaats op dinsdag 28 oktober 2014 van 14.00 tot 16.15 uur bij Dirkzwager advocaten & notarissen te Arnhem aan de Velperweg 1 (6824 BZ). Sprekers tijdens het seminar zijn Esther Mommers en Joost Becker. Aanmelden is mogelijk via de centrale aanmeldpagina.

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • del.icio.us
  • email
  • PDF
  • Print
Naar boven scrollen